Share, , Google Plus, Pinterest,

Print

Posted in:

Birou la malul marii

Stim ca vrei sa fii pe o plaja pustie si sa poti lucra de acolo. Dar ai cu ce?

Citeam recent intr-un cotidian central ca 74% dintre romani doresc sa sa lucreze din afara biroului, iar, aici fiti atenti, 40% ar alege asta chiar in locul unei mariri de salariu!!! Procentele sunt similare celor identificate de un studiu al partenerilor nostri de la Lifesize , care arata ca 40% dintre angajati au sarcini de serviciu care pot fi rezolvate de acasa si ca 80% ar prefera sa lucreze de acasa, chiar si in regim part time.  Avand in vedere temperaturile din ultimele doua luni (constant spre 40 de grade Celsius in Bucuresti) sunt sigur ca foarte multe persoane si-ar fi dorit sa poata lucra sub umbra unui brad sau la racoarea unei brize marine.

Din aceste cifre, putem  trage cateva concluzii interesante si totodata greu de ignorat de catre orice factor de decizie.  Pana la urma, nu e nimic gresit in faptul ca oamenii isi doresc sa lucreze remote, dimpotriva ar putea fi mai eficienti printr-o mai buna organizare a timpului si chiar mai multumiti pentru ca isi pot rezolva mai usor probleme de natura personala, fie ca vorbim de copii, hobby-uri … sau pur si simplu sa fuga de aglomeratia /canicula urbana.

Problema este insa de alta natura. Cate companii detin solutii care sa permita angajatilor sa lucreze usor de la distanta, dar totodata sa-si pastreze eficienta si sa fie usor de „gestionat/controlat? Aici putina sinceritate nu strica, angajatii au nevoie de un minim nivel de control pentru a te asigura sa merg in directia potrivita si nu se pierd in diverse activitati colaterale. Gabriel Vasile are un un articol foarte interesant si pertinent despre capacanele lucrului de acasa.

Pentru ca angajatii si managerii lor sa fie la fel de eficienti si lucrand remote au nevoie de un mediu colaborativ bun, iar prin mediu ma refer atat la solutii de comunicare, de preferat video, cat si la o serie de reguli.

Comunicarea este vitala pentru orice activitate, prin urmare angajatii care lucreaza de acasa, au nevoie de solutii profesionale de videoconferinta. Solutiile de e-mail si document management sunt bune, dar pe departe nesatisfacatoare pentru  o legatura directa cu angajatii. Comunicarea video permite un schimb mult mai intens de informatii si aduce in „discutie” priviri, gesturi, vestimentatie, atitudine. Aceste elemente sunt foarte importante pentru a avea o legatura stransa cu angajatii si a le intelege starea de spirit. In egala masura, comunicarea video ajuta la transmiterea mult mai buna a unor indemnuri,  sfaturi, laude acolo unde este cazul. Complementar comunicarii video, angajatii au la dispozitie mesagerie instant, indicatori de prezenta si pot ramane conectati la noutatile, formale si informale din firma. Solutii, precum cele oferite de Lifesize, acopera toate canalele de comunicare, sunt simplu de folosit si ofera o calitate mai buna fata de uneltele gratuite precum Skype sau Google Hangouts.

In egala masura, existenta unor reguli si normele este esentiala pentru lucrul la distanta. Am vorbit cu mai multi manageri romani si toti se tem ca angajatii care lucreaza de acasa/remote vor ajunge sa-si ignore o parte din atributiuni pentru ca vor dedica prea mult timp activitatilor casnice (dus copii la scoala, cumparaturi) si recreative (hobby-uri). Pentru ca angajatii sa nu isi ignore totusi programul, o agenda bine stabilita cu intalniri video periodice pentru informare/analiza/raportare poate fi solutia salvatoare. Astfel, orice manager, indiferent de locatie, poate avea control asupra echipei, chiar daca se afla in vacanta pe o insula, mai mult sau mai putin pustie. Doar conexiunea la Internet sa functioneze.

Pana la urma, o companie nu este doar un loc unde lucrezi ci o organizatie/comunitate din care faci parte si la care trebuie sa fii permanent conectat.

Six Tips for Managing a Remote Workforce Guide

Lasă un răspuns